System LEAN w działalnościach usługowych

Nie marnuj czasu. Zarządzaj nim. I to najlepiej jak się da!

Celem edukacyjnym tego szkolenia jest poznanie narzędzi systemowych wykorzystywanych w największych, światowych koncernach, takich jak: TOYOTA, CATERPILLAR, Volkswagen. Znajomość takich rozwiązań zwiększy Twoją produktywność, poprawi ergonomię miejsca pracy oraz pozwoli na szybsze rozwiązywanie problemów.

Zostań Panem swojego czasu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Zapraszamy!

Zakres merytoryczny:

Lean Manufacturing:

  1. Historia i filozofia systemu produkcyjnego Toyoty wraz z przykładami użycia systemu w globalnych markach na świecie.
  2. Obszar zastosowania systemu opartego na Lean Manufacturing w firmie usługowej.
  3. Lean Thinking 0 podstawowe narzędzia stosowane w Lean. Rola pracowników podczas wdrożenia kultury i narzędzi.
  4. Małe kroki, duże efekty – filozofia Kaizen.

 

System 5S:

  1. Wprowadzenie. Zalety wdrożenia systemu w codziennej pracy.
  2. Opis systemu: sortowanie, systematyka, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina.
  3. Ocena stanowiska pracy w oparciu o:
    • sortowanie (pierwszy element systemu),
    • etykietowanie,
    • organizację stanowiska zgodnie z systemem 5S,
    • audyty miejsca pracy,
    • badania wskaźników.

System 5S – ćwiczenia. Systemowe rozwiązywanie problemów:

  • Czym jest efektywność na stanowisku pracy?
  • Marnotrastwo w procesach usługowych.
  • Jak rozpoznać marnotrastwo w procesie i jak je minimalizować.
  • Mapowanie strumienia wartości w usługach – podstawowe narzędzia mające na celu usprawnienie przebiegu usługi.
  • Eliminacja błędów w procesie.
  • Matryca kompetencji.

 

Narzędzia do rozwiązywania problemów: 5WHY, 5W2H, 8D:

  • Systemowa analiza problemu
  • Przedstawienie wybranych narzędzi służących do rozwiązywania problemów:
    • -5WHY – droga poszukiwania źródła problemu.
    • 8D – rozwiązywanie problemów przy wsparciu grupy roboczej biorącej udział w projekcie.
    • Checklist – panowanie nad bałaganem, tworzenie własnej listy kontrolnej.
    • 5W2H – uszczegółowienie przyczyny problemów.
    • PLAN, DO, CHECK, ACT – planowanie, wdrażanie, sprawdzanie, poprawienie – metodologia rozwiązywania problemów.
  • Zastosowanie systemowego rozwiązywania problemów, w firmie biorącej udział w szkoleniu.

Grupa docelowa:

Pracownicy działu sprzedaży i obsługi Klienta, pracownicy mający bezpośredni kontakt z Klientem.

Cel biznesowy:

Szkolenie poświęcone systemowi LEAN ma na celu przygotowanie uczestnika do roli członka projektu, a także do jego prowadzenia. Znajomość tego systemu pozwala na poprawę ergonomii pracy, wzrostu produktywności przez lepsze wykorzystanie posiadanych możliwości, a także na łatwiejsze rozwiązywanie problemów poprzez lepszą organizację oraz umiejętność zlokalizowania źródła problemu.

Cel edukacyjny:

W szkoleniu będziemy powoływać się na wiedzę i narzędzia, które wykorzystują duże koncerny takie, jak: TOYOTA czy Volkswagen. Ma to na celu kształcenie w kierunku znajomości narzędzi systemowych, poprawiających ergonomię pracy, przyczyniających się do wzrostu produktywności oraz rozwiązywania problemów w firmie. Po szkoleniu uczestnik z powodzeniem będzie mógł brać udział w projektach oraz je prowadzić. Szkolenie ma na celu przyswojenie zastosowań filozofii LEAN oraz wiedzy z zakresu systemu 5S. Szkolenie pozwoli na eliminację błędów w miejscu pracy, poprzez likwidację ich przyczyn źródłowych.

Efekty uczenia:

•   Poznasz elementy systemowe LEAN MANUFACTURING i dowiesz się, w jaki sposób je wykorzystać,
•   Zrozumiesz, na czym polega zarządzanie czasem swojej pracy,
•   Zyskasz większą wydajność poprzez wprowadzenie systemowego porządku,
•   Zdobędziesz kompetencje w zakresie umiejętnego rozwiązywania problemów i budowania relacji wewnątrz firmy.

Prowadzący:

ADAM GÓRNIAK

OBSZAR SPECJALIZACJI:

Lean Manufacturing, procesy w firmie, zarządzanie jakością, wdrożenie norm jakościowych, optymalizacja jakości i procesów produkcyjnych.

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

15 lat pracy w światowych koncernach na stanowiskach inżyniera jakości, inżyniera procesu, audytora zewnętrznego i wewnętrznego, a w końcu dyrektora produkcji. Przez wiele lat zarządzał zespołem podległym personelem, skłądającym się ze 100-150 osób.
Obecnie certyfikowany audytor systemów jakościowych: ISO 9001:2015; ISO 14 000, ISO 18 000.

DOŚWIADCZENIE W SZKOLENIACH:

Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych pracowników w zakresie norm, procedur, jakości, wydajności, systemów.

WYKSZTAŁCENIE:

Studia wyższe zakończone tytułem mgr inż. oraz studia podyplomowe.